Yaşam

Pervaneler neden uçaklarda önde, gemilerde arkadadır?

Pervanelerin konumları en iyi performans vermek son derece değerlidir. Bu nedenle uçak ve gemilerdeki pervanelerin konumları farkgösterir.

uçaklarda burun veya kanatlarda Pervaneler ise gemilerin arka kısmında bulunur. Bunun nedenini daha iyi anlamak için sırasıyla araçların özelliklerini ve içinde bulundukları koşulları değerlendirmek gerekir.

Suyu itmek mi yoksa çekmek mi?

Hava ile karşılaştırıldığında suyun yoğunluğu 800 kez daha fazla olmalı Bu nedenle suyu çekmek yerine ileri itmek daha kolaydır.

Deniz araçlarının kargo merkezi çok değerlidir.

Deniz araçlarında pervaneler bir şaft vasıtasıyla doğrudan motorlara bağlıdır ve motorlar oldukça ağırdır. bir teknenin önünde ağır şeyler koymak istemezsin, çünkü o zaman dalgaların içine girdiğinizde, tekne onların üzerine çıkmak yerine onların altına girer.

Temelde bir tekne sivri önVe şekilli bu yüzden öyle. Sırt, dalgaları aşağı ve yanlara yönlendirirken çoğunlukla düzdür.

Pervaneyi dümenin önüne koyarsak ne olur?

Son dönemlerde özellikle yolcu gemilerinin önlerinde veya önlerine yakın kısımlarında pervaneler bulunmaktadır. Ama bu pervaneler yelken için değil 360 derece dönebilme özelliğiİskeleye yanaşma hareketine tamamen yardımcı olmaktır.

Çünkü pervaneyi hızlı bir şekilde dümenin önüne koyarsanız motor çalışırken pervane akımını dümenle yönlendirecektir. manevra kabiliyetisen kazandın.

Pervanenin önde olması riskleri de beraberinde getiriyor.

Pervaneyi veya dümeni öne koyduğunuzda denizde fark edemeyeceğiniz bir şeye çarpacaksınız. hasar görebilirve ana sürücü sistemi yok edilecek, böylece tamamen devre dışı bırakılabileceksiniz.

Denizaltılar için durum biraz farklı. Bir denizaltının en büyük sorunu sualtıdır. pervane gürültüsü fark edilmesi nedeniyle. Bunu engelleyecek en değerli unsurlardan biri de denizaltı pervanesinin tasarımı gereği geride kalmasıdır.

Gelelim uçaklara. Havayı itmek mi yoksa çekmek mi?

Uçaklardaki durum tam tersi . Pervanenin havayı itmesinin nedeni, hava yoğunluğunun suyunkinden daha az olması değildir. çekmeli.

Pervanenin konumu uçağın kontrol kabiliyetini arttırır.

Uçak pervaneleri yapıları gereği arkalarında yüksek hava akımı üretirler. Pilot, bu havayı doğrudan kanat ve kontrol yüzeyleri üzerinden yönlendirerek, özellikle düşük hızlarda uçağa yardımcı olabilir. daha fazla kontrol yeteneğisağlar.

Uçaklar gemiler gibi sadece ileri, sağ, sol değildir; üstündeVe aşağı Ayrıca daha hızlı hareket etmesi gerekiyor. Ayrıca ön taraftaki pervane üzerinden çekilen hava ısınma sorununaAynı zamanda bir analiz olacak.

Pervaneli uçakların devri yavaş yavaş sona eriyor.

Ancak hızla gelişen teknoloji ile uçaklarda türbin teknolojisi; verimli kullanım ve güvenlik gibi nedenlerle pervaneli uçaklar. yerini aldı.

Sanırım artık önden pervaneli uçaklar bize göre. nostaljiveya hobi amaçlıOyuncak olarak kalacaklar.

Kaynaklar: Wiltronics, OneStep Power

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort